Tuesday, July 26, 2011

NAK HANTAR BONDA TERCINTA PERGI HAJI

ﺒﺴﻢ ﺍﷲ ﺍﻠﺮﺤﻤٰﻦ ﺍﻠﺮﺤﯿﻢ
السلام عليکم



Teringin nya nak pergi ke Mekah untuk menunaikan rukun islam ke-5, teringin nak solat kat masjid nabawi dan banyak lagi. Tetapi lebih besar keinginan ku untuk hantar bonda tersayang pergi dulu untuk menunaikan ibadah haji. Arwah abah dah tinggalkan harta yang paling berharga iaitu "aku" untuk mak. Jadi aku rasa merupakan tanggungjawap aku untuk hantar mak ke Mekah. Tapi apakan daya buat masa ni kewangan belum mengizinkan. Nak pergi Umrah pun dah mahal apalagi Haji. 

So untuk mencapai hasrat aku, aku tak boleh mengharapkan gaji sebagai gov staff semata-mata. Maklumlah gaji sebagai gov servant, kumpulan sokongan je pulak tu mana nak cukup. Lebih-lebih lagi duduk kat bandar-bandar besar ni. Semuanya naik.. bil letrik pun tetiba je dah naik.. Tak palah.. insyaallah kalau niat kita baik, Allah pasti tolong. Itu yang aku pegang selama ni. Aku takkan duduk diam dan tunggu RM yang datang sendiri, aku kena kuat kan usaha. Alhamdulillah perniagaan kecil-kecilan yang aku mulakan dah makin menampakkan hasil. Semoga berterusan begitu. Dan doa ku semoga Allah kabulkan hajat aku ni.. amin.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...