Wednesday, April 13, 2011

Botol susu tanpa Bisphenol A (BPA)?

Assalamualaikum...
Harini nak cite sikit pasal bpa. Alahai macam pakar pulak aku ni. Hihi aku memang pakar pun... pakar tanya pakcik google. Lepas tu suka la pulak nak syer ngan kawan2 apa yang aku tau. Tak banyak pun ada lah sikit2 info yang boleh dikongsi. Apa tu Bisphenol A(BPA)? Entahlah..  nak sebut pun tergeliat lidah.
Kalau nak tau lebih lanjut tentang BPA boleh la KLIK KAT SINI.


Untuk fr aku dari awal kelahiran lagi aku dah elakkan botol susu yang ada BPA ni. Sebab masa fr dalam kandungan lagi aku dah survey segala macam benda berkenaan baby dari dalam perut sampailah keperluannya selepas dilahirkan. Macam yang aku cakap tadi aku kan pakar tanya "pakcik" hehe. Botol yang jadi favourite aku cuma brand baby kiko je. Aku cari yang tahan lama dan tanpa bpa. Bagi aku ok la botol tu boleh tahan sampai setahun. Harga pun tak lah mahal sangat cuma RM23.90. Aku tak suka botol kaca.. almaklumlah fr ni aktif dia semacam. Beli mahal2 tak sampai 2 jam pecah!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...