Friday, March 25, 2011

Alhamdulillah

Assalamualaikum....

Walaupun blog ni dh ujud sejak 2009... ini adalah entry pertama ku. Mungkin sebelum ni ketiadaan masa yang mencukupi untuk semua ini. Saja untuk mengabadikan kegembiraan, kesedihan dan suara hati.

FARIS RAHIMI (FR)... insan kecil yang hadir pinjaman dan hadiah dari Allah. Syukur tak terhingga.. rasa macam mimpi pun ada setelah penantian hampir 8 tahun. Walaupun penantian yang bagi aku agak lama juga, alhamdulillah aku dapat menikmati hidup yang aman dan bahagia di samping suami, keluarga dan sahabat handai. Resepi ku cuma 1 saja iaitu... usaha, doa dan tawakkal. Ku serahkan segala2 nya pada Yg Maha Berkuasa. Pasrah pada ketentuan Allah adalah ubat hatiku yang paling mujarab.... begitu pun aku tidak pernah putus asa dengan rahmat Nya. Kerana aku yakin yang teramat yakin apa yang Allah tentukan untuk ku adalah yang terbaik.

Tanggal 30 Disember 2009.... hari paling bersejarah buat ku dan suami.. Dalam pada menghadapi sedikit masalah seperti uri bawah, kencing manis dan darah kurang di saat mengandungkan FR, akhirnya anugerah ini selamat dilahirkan melalui pembedahan cessor. Aku sepakat menamakan anak ini dengan Faris Rahimi... yang bermaksud:
(gambar: fr berusia 0.5 hari.. hihi)
Faris bermaksud Penunggang Kuda - semoga kuat dan bersemangat seperti penunggang kuda di zaman Rasulullah
Faris bermaksud Yang Alim - semoga menjadi orang yang beriman
Faris bermaksud Ahli Falsafah - semoga menjadi bijak pandai
Rahimi bermaksud kesayanganku - semoga menjadi orang yang penyayang dan disayangi



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...